.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت شوراي شهر قائمشهر با واگذاری باغ 70 ساله به مسكن مهر

عضو كميسيون تحقيق و تفحص شوراي اسلامي شهر قائمشهر با ارائه مستنداتي از پيگيري‌هاي اين شورا تاكيد كرد: باغ قديمي و 70 ساله جهاد كشاورزي واقع در مركز شهري قائمشهر معروف به باغ فلاحت نبايد به مسكن مهر تبديل شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، در اين اسناد كه از سوي شوراي ‌اسلامي شهر قائمشهر ظهر امروز در اختيار خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي قرار گرفت، شامل گزارش‌هاي تحقيق و پيگيري از روند واگذاري اين باغ به وزارتخانه‌هاي مختلف از جمله مسكن و شهرسازي است.
در گزارش شماره 18 هيئت تحقيق و تفحص شوراي‌اسلامي شهر قائمشهر به تاريخ 25/1/88 آمده است: بر اساس گزارش‌هاي مردمي مبني بر قطع درختان باغ جهاد كشاورزي و تخريب باغ به مساخت بيش از 3 هزار مترمربع با لودر و بلدوزر، رياست شورا و شهردار وقت(آقاي مدني) در نامه شماره 3403/ق/ش مورخ 1/12/87 با اشاره به لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز شهرها مصوب شوراي انقلاب خواستار اقدامات قانوني و قضايي در اين خصوص شد.
پس از حدود‌ 10 روز در يك اقدام غيرمتعارف از سوي مديريت سازمان تامين ‌اجتماعي در نامه به شماره 1-3/76182 راجع به مجوز قطع درخت (شخصي كه اساساً مظنون به تخلف موصوف است) سئوال و مديريت هم در نامه‌اي اعلام داشت؛ زمين مزبور بدون پوشش گياهي توسط جهاد كشاورزي تحويل سازمان شده و به طور كل موضوع قطع درختان باغ فلاحت توسط شهرداري در بوروكراسي اداري قرار گرفت.
اطلاعات اين شورا نشان داد كه فرمانداري قائمشهر در نامه‌اي به كه به امضاي نمايندگان شهرستان در مجلس شوراي اسلامي آقايان اكبري و ادياني و نيز فرماندار محترم آمده است، از وزير جهاد كشاورزي خواستار واگذاري 3 هزار مترمربع زمين از باغ 7/5 هكتاري براي اختصاص به بيمارستان وليعصر شده است كه در اين راستا بر اساس نامه‌نگاري‌هايي كه شماره و تاريخ آن در اين اطلاعيه آمده است اين ميزان زمين به سازمان تامين ‌اجتماعي واگذار شده است.
اين واگذاري در حالي صورت گرفته كه در اواخر بهمن ‌ماه 87 بدون اطلاع و اجازه شهرداري بيش از 40 اصله درخت عمدتا از نوع مركبات با بولدوزر تخريب و معدوم شده است و هيچ‌ گونه سابقه‌اي از درخواست پروانه، صدور مجوز قطع درخت و يا اقدامات عمراني در سوابق شهرداري موجود نيست.
شهرداري قائمشهر در سال 86 پس از ابلاغ طرح تفصيلي باغ جهاد كشاورزي را كاربري فضاي سبز ديده است و به دليل هم‌جواري با پارك شهر و ضرورت حفظ درختان آن را براي توسعه پارك و فضاي سبز عمومي، از آن تاريخ تاكنون شوراي اسلامي شهر قائمشهر در مكاتبات و مصوبات عديد‌ه‌اي اكنون نيز با اعتراض به اختصاص باغ قديمي شهر از سوي دولت براي اجراي مسكن مهر مستلزم تخريب باغ و تبديل به بيش از هزار واحد مسكوني است، خواهان توقف اين فاجعه شده است.
يك فقره از اين شكايت نيز به وسيله رئيس كميسيون اصل نود 90 وارد تشخيص و طي نامه‌اي به رئيس سازمان بازرسي كل كشور براي برخورد با متخلفان ارجاع شده است.
در اين گزارش آمده است: مكاتبات عديده‌اي به مقامات جمهوري‌اسلامي از رياست‌جمهوري و وزراي كشاورزي و مسكن ‌و شهرسازي، استاندار، نمايندگان مجلس و ديگر مسئولان انجام شد و تاكنون هيچ نتيجه‌اي حاصل نشده است و با وجود بيش از 15 ماه تلاش شورا هر روز شاهد تصميم جديد براي تخريب باغ و اختصاص آن براي احداث بيمارستان يا مسكن مهر باشيم.
در نامه ديگر شوراي اسلامي شهر قائمشهر به مراجع مختلف به شماره 3466 در تاريخ 7/12/87 نيز آمده است: نمايندگان ويژه‌ رئيس‌جمهور در راستاي اجراي تبصره شش قانون بودجه سال 86 پيرامون اراضي قابل انتقال موضوع جز (2-6) بند (د) تبصره شش قانون بودجه سال 86 مربوط به وزارت‌ جهاد كشاورزي اقدام به معرفي زميني به پلاك ثبتي 4476/يك از 59 اصلي بخش 16 ثبت قائمشهر معروف به باغ جهاد كشاورزي براي مسكن مهر كردند.
ملك موصوف به صورت باغي برابر اسناد و سوابق تاريخي قدمت 70 ساله داراي انواع گونه‌اي گياهي ارزشمند است، از طرفي اين باغ در طرح جامع و تفضيلي واجد كاربري فضاي سبز بوده و با توجه به تراكم بالاي جمعيت و ساختمان مسكوني در محدوده تفصيلي شهر تبديل آن به طرح مسكوني يك فاجعه و غيرقابل جبران است.
نظر به اينكه سازمان مسكن و شهرسازي مازندران برابر دستور شماره 55781/450-10/11/86 به امضاي مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن در حال واگذاري اين باغ براي احداث مسكن مهر است تا برخلاف طرح تفصيلي مصوب شهر با قطع بيش از 423 اصله درخت با ارزش و كمياب به نقض نص صريح قانون تاسيس شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران مصوب22/12/51 مواد يك و شش قانون منع فروش و واگذاري اراضي فاقد كاربري مسكوني براي امر مسكن به شركت‌هاي تعاوني مسكن و ساير اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام كنند.
همچنين در سند ديگري كه در اختيار خبرنگاران قرار گرفته است نامه شماره 164204/ت38851ن به تاريخ 10/10/86 به امضاي معاون اول رئيس‌جمهور است كه طبق همان قانون اراضي قابل انتقال و تصميم نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور در پايان نامه ذكر شده، به شرح پيوست با اولويت كاركنان واجد شرايط وزارتخانه ياد شده براي احداث مسكن در قالب واگذاري از زمين و تعيين مالكيت اراضي ياد شده به نام وزارت و مسكن و شهرسازي به نام دولت منتقل شود.
در نامه ديگري به امضاي مديركل برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت مسكن و شهرسازي نيز احداث و واگذاري اين زمين در قالب مسكن مهر به كاركنان دولت و ايثارگران تصريح شده است.
اگر چه ساخت مسكن براي تعاوني‌هاي مسكن كاركنان دولت نيز از نيازهاي افراد محسوب مي‌شود اما اختصاص اعتبارات ويژه به نام مسكن مهر با استفاده از مزاياي اجراي اين طرح به نام محرومان و اقشار كم‌درآمد در نهايت عايد كاركنان عالي‌ رتبه دولتي شده و اين افراد در يكي از بهترين‌هاي مراكز شهر قائمشهر صاحب مسكن مهري به قيمت هر مترمربع 500 هزار تومان كه در شهري مانند اين شهر قابل توجه است، مي‌شوند.
همچنين به دليل تفاوت قيمت اين مسكن و مزاياي وجود در مركز شهر و به وجود آمدن رانت در واگذاري اين مسكن مطمئناً هيچ جواني كه به تازگي زندگي خود را تشكيل داده و يا از داشتن مسكن محروم است، توانايي پرداخت اين ميزان هزينه مسكن را ندارد، در حقيقت اين مسكن با نام محرومان براي متمولان ساخته مي‌شود.
كپي تمام نامه‌هاي فوق و فايل صوتي اظهارات اعضاي شوراي شهر نزد خبرنگار فارس موجود است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حامدسه سلطاني 2 اسفند 1389
متاسفانه كماكان تكليف ايجاد پارك عمومي در باغ فلاحت مشخص نشده!!؟؟
علي 1 فروردين 1390
شايسته بود از اين عضو شورا يا هيئت تحقيق و تفحص كه شجاعانه حق مطلب رو بيان كرد اسم ميبرديد!؟ بهرحال درود بر او...
علي 1 فروردين 1390
شايسته بود از اين عضو شورا يا هيئت تحقيق و تفحص كه شجاعانه حق مطلب رو بيان كرد اسم ميبرديد!؟ بهرحال درود بر او...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.